Blog Berhabuk

Dah lme aku tak update blog aku..
selepas Capital F tak nak trima aku lagi dlm hidup dia..
aku belajar tuk melupakan dia.. 
tp makin hari aku makin sakit.. 
dh sebulan dia meninggal kan aku..
last msg yang aku trima dari dia..
'jangan ganggu hidup aq lagi..."
aku nekad tuk melupakan dia dan meneruskan hidup aku..
aku tak ingin di sakiti lagi..
andai sesiapa pun yg aku pilih...
akan ku cintai dia kerana Allah SWT...
InsyaAllah..

Aku baru balik dari bercuti 10hr.. banyak mengajar aku erti kesabaran dan ketabahan dan juga kasih sayang..
Dari mata IbuBapa ku..
aku berjanji xkan menyusah kan mereka lg..
aku menitiskan air mata tuk yg bkn ade pertalian nan aku... tak kah aku rasa itu berbaloi..
tak pun.. tak berbaloi tuk menagis demi seorang lelaki yang bukan suami kita lagi..
 cuti 10hr byk mengajar aku erti ketabahan..

Tabah menerima ketentuan Ilahi..
keadaan terjadi bersebab...mungkin di setiap bait nya terselit hikmah..
yang mungkin merubah kita tuk menjadi lebih baik tuk selamanya...

Hati aku dpt menerima ketentuan ini.. 
walau pun pahit tuk di telan..
aku hanya tenang dengan solat..
hati aku sangat2 tenang bila dapat menangis di tikar sejadah...


No comments:

Post a Comment