12 August 2012-Transnasional Bad Bus

Aku balik beraya tahun nie dengan bas, memandangkan aku belum mempunyai kereta.. balik pada 2haribulan 2013, bas dijadualkan pukul 10.30.. tunggu punye lah tunggu an.. kul 11.30 baru bas sampai... ukay, aku anggap itu sebagai kelewatan biasa bagi kesesakkan lalu lintas.. aku sampai pukul 6 petang di gunchil.. dan aku sampai betul-betul di rumah waktu berbuka puasa. 

BALIK KUALA LUMPUR 

Tiket aku beli pada pukul 9.30 di Kota Bharu.. then aku bajet smpai kuala krai pukul 11.00 pagi... then aku pun terpacak lah di hentian bus peladang pada pukul 10pagi, mana lah tahu bas terawal pulak hari nie... tunggu lah aku kt situ sambil mesej dengan buah hati tersayang... adik aku yang hantar aku di hentian bas, terus balik, tinggal lah aku sendirian.. 

11.00pagi...dah lepas.. 
12.00tengahari.. lepas.. 
1.00petang... lepass. *bus still takde lagi 
2.00petang... takde kelihatan bas lagi... 
3.00petang.. perasaan marah dan kurang sabar sudah jadi blurr.. cmnie @.@' 
4.00petang... balik je lah... 

tetiba ayah aku dengan adik lelaki bongsu datang dengan motor dari belakang..ade lah sedikit ase nak menangis terharu.. tetapi tak sempat 5 minit je adik aku temani aku.. ayah belikan air kotak dengan roti dan air mineral.. terharu lah juga walaupun sekejap saja.. lepas minum air, bas sampai pukul 4.30 petang.. hummmm... penat sungguh tunggu bas.. bas puka takde aircond.. seperti cacing kepanasan manusia yang berada di dalam bas.. hahahaa.. ukay.. aku ingat perjalanan akan berjalan dengan lancar.. rupa-rupanya hujan di tengah jalan..berenti rehat di merapuh... aku salin pakaian yang tak menyenangkan aku.. ummm... teruskan perjalanan dengan aircond takde.. malam makin gelap.. bas plak makin lama cermin makin berwap.. tue tanda manusia dalam bas sedang kepanasan.. 15minit perjalananan... bas pusing balik ke tempat singgahan tadi... geram bercampur baur.. aku terpaksa tahan.. 

Sekarang sudah pukul 10.25 malam... badan sengal-sengal dan lenguh.. my prince dah tidur kepenatan.. kesian dia.. sampai awal sebab nak tunggu aku.. tetapi tak dapat jumpa... 

10.25malam... lepak buang masa kat kedai makan.. 
11.25malam... still lepak kag kedai makan.. stylo babe... 
12.25 tengahmalam... seriously stylo membazir masa macam ni... sekarang pukul 
12.38 tengahmalam... kepala aku dah tak mampu berfikir dengan waras.. badan sengal-sengal melekit berbau masham.. semua ada.. betapa sedih nye aku hari ini.. terkena semua sebab ingin balik Kuala Lumpur... 

(sambung selepas 2hari bekerja.. hehhee) 
1.30pagi.. datang sebiji bas transnasional dari Kuala Lipis ke Kuala Lumpur.. hanya muat 12 orang sahaja... aku ape lagi bergeges2 ambil barang dan cepat2 turun tetapi tak sempat.. bas dah penuh.. ummm... masa tue jgak hujan lebat.. driver bas beritahu takde bas tambahan, semua bas penuh... takde pilihan lain... bas terpaksa bertolak dengan keadaan aircond rosak... dengan hujan lebat, bas seperti ikan sardin dalam tin.. bahang panas nye,. tapi lena juga tidur.. hahahaa.. sedar kat bentong.. nak masum highway... tak silap masa tue 3.30 pg kot... 

5.00pagi... sampai kat sempadan selangor.. bas berhenti sebab temperature bas terlampau tinggi... 

6.00pagi... bertolak ke hentian putra.. dalam keadaan panas dan bas siput... seriously memang sangat2 slow... 

6.45 smpai di hentian putra.. naik Lrt dan bas... 

7.30pg.. Home Sweet Home... T.T 


*serik naik bas Transnasional.. huhuhuhuu 

-SakuraAriela-

No comments:

Post a Comment