Pengorbanan Demi Kebahagiaan…

Pergorbanan demi pengorbanan…

Hati tetap tabah

Tabah walau pun perit, tapi kenapa perlu rasa perit andai kita lakukan pengorbanan dengan ikhlas??

Belajar dari hari ke hari,

Belajar jadi seorang yang tabah, ikhlas dan redha dengan apa yang terjadi…

Tabah ikhlas dan redha bukan sesuatu yang perlu dipelajari, tetapi sesuatu yang datang dari hati…

Masa berlalu hari demi hari…

Walaupun hari semakin hari bertambah, kita lakukan sesuatu agar lebih baik dari semalam, tetapi kenapa kita sering kali laku kan kesalahan tu berulang kali… kita sering beralasan “manusia tak selalu nya sempurna” tetapi, tahu kah.. orang yang melakukan satu kesalahan berulang kali merupakan orang yang bodoh…

Aku tak bodoh, aku manusia yang dicipta sebaik-baik nya, tiada mampu menyerupai… tetapi diri sendiri alpa dengan kehidupan yang hanya sementara, manusia yang mudah leka… leka dengan mainan hidup.. lupa asal usul… lupa di saat senang…

Coretan demi coretan, aku menghitung huruf, membilang perkataan, menyusun ayat , mengusung kehidupan… kehidupan, kisah silam… takkan pernah dilupakan… susunan kehidupan buat kita, dah tertulis dan sememangnya takdir yang telah ditetapkan….

Takdir…

Takdir jatuh bangun aku, aku tetap bersyukur, bersyukur dengan adanya orang di sekelilingku… keluargaku…

  1. -SakuraAriela-

No comments:

Post a Comment