25 April 2013- Hari ini

Assalamualaikum... hari ini... seperti biasa...aku akan menceritakan apa yang terjadi pada aku...

Aku kembali ingat kisah-kisah lama hidup aku.. aku teringat pada seorang perempuan nie... ukay... aku panggil dia Capital X....aku kenal dia dah lama... semasa aku kenal dia... aku sedikit pun tidak cemburu dengan apa yang dia ada... aku tahu aku dilahirkan begini dan aku sangat bahagia dengan ada nya keluarga aku, kawan-kawan yang lain.. tetapi kenapa dia sering kali tidak puas hati dengan aku... dari dulu sampai sekarang.. kenapa?? nak katakan aku nie ade BF?? aku xde... nak katakan aku nie pandai?? kau lagi pandai dari aku... nak katakan aku nie ada kereta motor?? aku pergi kerja balik kerja jalan kaki jew... nak katakan aku nie kawan ramai?? aku pergi tengok wayang , pergi pasar malam sorang-sorang jew... kenapa perlu ada cemburu kat aku?? kenapa perlu ada cerita buruk terhadap aku... banyak kisah2 antara aku dan dia(perempuan)....

Walau banyak kisah sedih n perit antara aku dan dia si Capital X.. tetapi aku selalu bagi peluang... peluang untuk dia tak cemburukan aku...peluang untuk dia berubah dan menggap aku nie kawan dia... walau pun aku nie banyak bercerita.. tetapi ade sesetengah perkara yang perlu di rahsiakan.. akan ku simpan buat selamanya... kisah dia dan kisah aku banyak... aku simpan... tersemat di hati... aku dah lama maaf kan dia walau pun dia tak mintak maaf...

Aku tahu kisah di sebalik lelaki yang suka dekat aku.. tetapi berpaling setelah kawan aku cerita mengenai aku... yang tue aku sedikit pun tak kesah... aku redha... memang aku simpan dalam hati tetapi aku sedikit pun tak ingin balas dendam... tetapi kenapa perlu dia buat cam tue kat aku??  selalu aku pikir.. kenapa?? bila aku teringat kan perempuan tue... mesti aku akan terpikir.. kenapa?? apa salah aku kat dia?? dia tak puas hati dengan aku.. ke dengan semua orang...

Aku teringat kisah dulu... SATU KISAH.... seorang lelaki ingin berkenalan dengan aku, dia tanye nombor telefon aku dari seorang kawan aku... ukay... aku jual mahal lah sikit an.. tetapi dalam hati aku, ingin jugak lah kenal dengan dia... ukay..  tak lama selepas itu, lelaki tue xnk dah no fon aku.... ukay.. aku fikir dia dah tak nak kawan dengan aku... at last.. dia kapel dengan kawan aku( Capital X)... so shock...!!.. ukay.. dh nk buat cane... tak de jodoh... tak lama selepas tue... they brokeup... kawan aku plak yang si capital C cakap, lelaki tadi memang suka kat aku..* bukan nak perasan k.......... lelaki tue memang nk kat aku.. kawan baik aku si capital C ckp... ^_^... aku tak tahu apa yang si capital X cakap sal aku sampai lelaki tadi tak suka kat aku... kisah dah lama berlalu.. aku dah melupakan kan lelaki tue... tetapi baru-baru nie.. aku ada chat dengan kawan baik lelaki tersebut... aku tanye mengenai lelaki tersebut.. lelaki tersebut seakan-akan mencari aku... looo.... THE END.. xnak cakap lebih2.. hihihii...

-SakuraAriela-

No comments:

Post a Comment