23 Oct 2012- Nuffnang


Hari ini aku ingin bercerita tentang Nuffnang..
sebenarnya aku kurang memahami mengenai nuffnang ni..


Aku sebenar nya xtahu sangat mengenai nuffnang nie..sebagai new blogger..(baru kew.. =P )
aku dh lame buat blog sakura nie.. tapi hanya untuk tatapan aku buat masa hadapan aku nanti...
so aku amik ringan jew mengenai perkara sebegini.. sb orang ckp Nuffnang nie boleh buat duit..
so aku pun terpikir lah... apa salah nya klau aku menyelam sambil minum air..
Ramai blogger femes yg ade nuffnang.. seperti Beautiful Nara, Hizami Rahim, Cik Epal n ramai ag..
blog diowg lah yang salu aku usha..^_^ hehehe...

Ok, berbalik pada Nuffnang td..^_^

Yang penting bila korg daftar Nuffnang, korang kena dapatkan STATUS GLITTERATI dan cuba dapatkan sebanyak mana mungkin bilangan visitor di blog korang untuk mendapat kan BUFFERED EARNINGS
(BE) .

Apa itu BE?? - Nice question ladies and gentleman,  hehehee..^_^

Excelly aku pun tak berapa nak faham mengenai BE ini, hahahaa.. Ni antara apa yang aku fahammengenai BE :

BE adalah satu jenis iklan di mana bloggers dibayar mengikut unique impression yang dibeli oleh advertiser. Apabila BE sudah tamat tempoh, ia akan menjadi metered earning dan nilainya akan di masuk kan ke dalam pendapatan semasa (current earnings). BE ni adalah jenis iklan yang tidak bergantung kepada click on ads untuk menaik kan earning nya, tetapi bergantung pada jumlah unique visitor anda.

Ada banyak tips buffered earning Nuffnang, tetapi tak semua tips2 tersebut menjadi, kemungkinan kepada sesetengah blogger menggunakan kaedah itu berjaya dan ada yang tidak, antaranya ada yang mengatakan:

Pendapat pertama : Traffic Tinggi - untuk mendapatkan BE dari Nuffnang, anda memerlukan trafik tinggi dan ramai pelawat ke blog anda untuk mendapat kan BE dan Metered Earing. Trafik ini mestilah drpd Malaysia kerana anda mendaftar di Nuffnang Malaysia, jadi iklan yang keluar di add nanti adalah iklan dari syarikat di Malaysia yg memerlukan pelawar juga dri Malaysia.

Pendapat Kedua : Traffic Rendah - Ada juga berpendapat, BE ini hanya untuk blog yg trafiknya sekirat bawah 300 visitor shj sehari, Jika pelawat atas 300 sehari memang susah dan tak akan dapat BE.

Pendapat Ketiga : Susunan Iklan (Ad Placement) - Letakkan unit iklan di tempat yang sepatutnya, iaitu di tempat yang mudah dan senang di lihat oleh pelawat. Ada 3 jenis unit iklan bg Nuffnang, Contohnya: iklan Leaderboard sepatutnnya di letak kan di bahagian HEADER bukan di footer,iklan skycraper sepatutnya di letakkan  dibahagian pertama SIDEBAR dan bukan tempat lain, akhir skali iklanLaerge Rectangle sepatutnya diletakkanbetul2 di bawah post pertama anda, jika anda tidak mengikut garis yang dinyatakan, maka ia akan mempengaruhi Pengiklan.

Pendapat Keempat : Kemaskini Surver - ini semua orang tahu, setiap kali hendak daftar blog baru di akaun Nuffnang anda kemudian akandi suruh menjawab survey yag berkaitan dengan blog anda. jawab lah dengan sebaik baiknya dan jangan main tanda sj. Di bahagian description blog anda ialah survey yang paing penting. Tulis description mengenaiblog anda dengan lengkap, jangan 15 patah perkataan sj,sebaiknya gunalah semua 100 patah perkataan.

Pendapat Kelima : Backlink kepada Nuffnang - Ada juga mengatakan antara Rahsia dapat bufferes earning Nuffnang adalah memberi backlink kepada Nuffnang seperti ini >> Nuffnang Malaysia terbaikk... . buat lah satu entry khas pasal Nuffnang dan beri backlink kepada mereka...

Pendapat Keenam : Tulis entri dan post yang berkaitan dgn iklan Nuffnang - Lebih berkesanlagi, buat blog khusus yang berkaitan dgn niche iklan Nuffnang. Nak tahu niche apa yang sesuai mudah sahaja, anda lihat di bahagian Survey ada di bahagian kategori, buat lah blog atau subdomain menggunakan kategori2 itu dan tulis artikel yg berkaitan dengannya.Sebagai contoh, jika blog anda guna kategori fesyen, buat artikel mengenai fesyen sahaja, jika blog anda gune niche bisness, tulis perihal bisnes..^_^ hehee

#Aku blogger baru.. jadi aku kne dapat kn status Glitterati..^_^

No comments:

Post a Comment