15 Sept 2012- Malam yang kelam

Malam makin kelam..
kenapa hidup aku makin kelam...
nie balasan kisah silam aku..
aku kne ubah cara hidup aku..
aku kne buka hati aku tuk cinta Yg Maha Agung...
dulu nya aku buta cinta Ilahi..
aku jujur...
aku insan yg lemah n mudah terpesong..
tiap orang ade kisah hidup yg gelap an..
sama cm hidup aku...
aku cuba tuk berubah...
tiap ms aku pikir dosa2 aku dulu..

"Allah SWT xkn bagi apa yang kita mahu, sebab kita xbuat apa yang Dia swuh"

kata2 tue aku ku pegang selagi mampu..
aku byk buat salah.. tp aku xbuat apa yg Dia mahu..
aku ingin berubah..
 aku dah lme x on FB...
mungkin lepas nie aku dh xkan on fb lg..
bertemu dan berpisah di FB buat aku sesak nafas...
buat aku betul2 sakit...
 bile aku on FB aku jd jiwa kacau..
FB?? dahulu nya aku jd kn nya hobi...tp memakan diri..
kisah2 silam kembali di ingatan..
Kamil, Eddie,Oye, Arelong Nouvo n Muhammad akmal..

~OYE~
aku kenal dia melalui Tagged..
dia famous kt FB...
ms tue aku x active gt fb sb stdy n partime buat aku x active...
aku kenal dia n kapel nan dia..
 dia xngaku aku gf dia kt fb..
sedih... tp aku biasakan..
aku abaikn perasaan aku..
dia mempunyai kwn yang ramai kt fb...
aku cemburu... dan berasa peli kenapa dia xngaku aku gf dia kt FB..
dia salu mrh2 aku bile aku komen kt wall dia..
kami putus..sb.. aku byk tipu dia..
*aku tak pandai menipu pd org yg aku syg.. tp aku pndai dlm mengelak dr berckp benar...

~EDDIE~
aku kenal dia kt fb..
kami kapel,,
aku salu p ipoh..
demi dia aku sanggup p Ipoh..
aku syg dia..
byk kali jgak lah aku pergi Ipoh..
pernah skali dia dtg Penang..
aku hepy sb dia sudi dtg penang..
tp sbnr nya dia dtg amik kwn dia.. ayat yg aku xleh nk lupa..
"takkan dtg penang dh.."
dia dtg bru skali... dia dh ckp cmtue.. jumpe kejap sgt2..
aku abaikan... sb aku syg dia..
aku ade passwrod tuk YM & FB dia..
aku salu tgk2..
satu hr tue aku on ym dia..
ade perempuan chat... aku chat lah.. aku ckp aku gf dia..
perempuan tue "baik"..
doa kn kebahagiaan aku...
tak lama lepas tue.. dia kapel nan Eddie..
aku putus nan eddie...

~KAMIL~
aku dh kenal dia sblm oye lg..
dia baik.. jg aku dengan elok..
hubungan kami elok sblm aku dtg KL..
salu jumpe..
dia bw mknn kt tempat aku keje..
kami kongsi masalah..
bila dia dengar aku akn kje kt KL.
dia mula rasa berat hati biar kn aku pergi KL..
aku setia kt cnie..
cume aku makin Active fb..
aku active gile FB..
siap ade org promote aku jd admin KB (kakiboom)
aku memang kaki boom..
boom wall org smpai pecah noti..
aku jadi kaki like... ramai org kenal aku walau x se femes mne...
tp org kenal la nme Sakura Ariela..
aku kenal mcm2 budak..
ade sorg budak nie...(tiada nama)
salu nya kitowg mengila kt dlm group..
tp dia bwk pada wall aku..
vangang punye budak.. hahhaahahaha (sempat ag gelak dlm tangisan)
kamil on9... dia marah2, maki2...
aku terangkan tp dia tetap mrh2 aku..
dia ckp hati dia pudar tuk aku...
aku bina hidup nan dia..dia org 1st yg keluarga aku jumpe..
aku syg dia sgt2.. sb tue aku setia nan dia...
aku jauh kt KL.. dia kt penang..
walau pun jauh.. aku tetap setia tunggu dia hbis blaja.. tp bile jd cmnie.. buat hati aku sebak...
dua bulan berturut2 aku pergi penang..
tp dia xhinggin jumpe aku..
hati aku sedih...tp nk buat cne dia xnk jumpe aku... 
aku setia tunggu dia lagi...aku ckp kt dia, aku akn tunggu dia smpai dia hbis blaja..
pd suatu hari... aku try la usha fb dia..
lorrr... pic dia nan perempuan lain..
ouh....ms tue lah, aku buat giler.. aku cakar lengan aku dengan pisau..
lengan aku x sesakit hati aku..
*speechless :'(

~ARELONG NOUVO~
aku kenal dia dua hari trus aku kapel nan dia..
aku xkenal pun dia cne... perangai dia cne..
aku kapel nan dia.. aku tetap kn yg dia kekasih terakhir aku..
lorr!! my pathetic life..
aku dipermainkan di dunia penuh materialistik nie..
duit bulan2 aku abis.. sedangkan dia berfoya2..
aku tergelak sendiri.. 1st time aku kapel kt KL...
hahahhaa... dalam tangisan..
walau pun cmtue..
aku tetap syg n sgt2 cintakan dia..
byk yg di kongsi bersama..
aku bahagia di sisi dia..
makin lama makin aku xtahan.. 
aku tinggal kn dia...
tp bile aku hinggin kn dia balik..
"hati aku dh tiada kau"
hati ku pecah berderai...
sebulan aku pujuk dia... aku msg dia..
walau makian yg aku dpt.. tp aku cuba pujuk dia kembali dlm hidup aku...
pd suatu hr ex gf dia chat aku kt fb..
huhuhuu... pathetic life of me...
dia ckp dia kapel nan along ms raya hr tue... remuk hati aku..
aku percaya yg dia syg aku sorg jew..
aku tekad tuk lupa kan dia..
hati aku dh hancur ebrderai..
bagai kaca yag xmampu di cantum lagi...
*Fullstop..

~MUHAMMAD AKMAL~
aku kenal dia lepas aku kenal along..
dia byk bg nasihat kt aku...
aku kwn nan dia.. dia perfect buat aku..
dia byk ajar aku bersabar n mendengar kata sb aku nie jenis degil org nya...
aku syg dia sgt2...kami kapel...janji2 dia bagi...
janji yg dia xkn tinggal kn aku.. jnji dia akn masuk minang aku..
aku bahagia nan dia..tp satu yg aku pelik... kenapa dia xnk ngaku aku gf dia kt fb..
siap remove aku kt fb lg..
aku semak kn wall dia.. dia xsuke aku komen wall dia..
dia malu ada aku..
aku abai kn semua tue...mesti ade sebab npe dia buat cmtue..
pd suatu hari.. wall dia x private.. so aku bleh tgk ape yg dia buat..
dia komen.. dia cm salu p tesco sb nk jumpe pompuan tesco...
aku sebak.. sanggup dia buat cmtue kt aku.. aku add kwn2 dia..
aku tnye besfrens dia..
lepas tue aku nan dia, gado2..
dia ckp dia malu ada aku dpan kawan dia..
aku sedih.. kenapa la hidup aku nie penuh dugaan n kesedihan...
npe xade lelaki yg sanggup jg aku dan trima aku seadanya...
skg.. dia tak bg thu keputusan yg di buat..
dia tinggalkn aku cmtue jew..
*ketabahan dan keredhaan...

#"Allah SWT takkan bagi ape yang kita nak, sb kita tak buat apa yang dia suruh... aku mesti kuat tuk berubah kepada kebaikkan.. mencari keredhaan Illahi...( update blog sambil menitiskn air mata dan batuk2 baru baik demam, cm nk pecah keronkong..:').......)

No comments:

Post a Comment