8 Dec 2012-PutraJaya

First time smpai Putrajaya.. 


senyum entah pape an...korg mesti tertanye2 ape yg ade kt  belakang aku tue an..


aku lagi.. hehehehee.. aku memang suke photoshoot.. nk jadi model xbleh.. kne gelak dgn BFF aku...aku an pendek.. hahahaa..


Peace Youolss... ^_^y


Cantik an taman bunga nie.. aku ase nk tido ouh kt cnie.. sungguh nyaman dengan warna hijau rumput..


ukay... dah tutup sal pic aku yang senget benget nie.. hehehehe..

Hari nie.. aku solat di dua masjid.. Masjid Besi n Masjid Putra di Putrajaya... pengalaman memang xleh di lupa kan.. dua2 masjid sangat2 lah indah.. sejuk n tenang hati bile dapat solat kn?? ^_^



Masjid Besi


Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, sebelum ini digelar Masjid Besi, ialah sebuah masjid yang terletak di Presint 3, Putrajaya, Malaysia. Masjid ini yang mula dibina sejak April 2004 siap sepenuhnya pada Ogos 2009 dan dibuka pada hari Jumaat, malam Awal Ramadan 1430H. Masjid ini dibina bagi menampung sekitar 24,000 penduduk dan penjawat kerajaan sekitar pusat bandar serta kawasan Presint 2, 3, 4 dan 18. Masjid ini yang mempunyai keluasan sekali ganda berbanding Masjid Putra, yang terletak kira-kira 2.2 km ke utara, bakal menjadi mercu tanda baru Putrajaya.










Aku malas nk tulis banyak2... hehehee.. Kat bawah nie Masjid Putra..



Masjid Putra

Masjid Putra terletak di Wilayah Persekutuan Putrajaya, nombor pendaftaran MY-16-WPJ-00001. Masjid ini merupakan simbolik dan mercu tanda di Putrajaya.Pembinaan masjid ini bermula pada 1997 dan disiapkan dua tahun kemudian pada 1999. Masjid ini terletak bersebelahan dengan Perdana Putra, pejabat Perdana Menteri Malaysia dan bersebelahan dengan Tasik Putrajaya.





-SakuraAriela88-

No comments:

Post a Comment