28 Mac 2013- Hari ini

Assalamualaikum... ummm... hari nie.... aku suka sangat menulis tentang hari nie...
hari nie aku  aku terjumpa satu lagu... sambungan dari lagu sesaat kau datang dari Ramlah Ram..
Tajuk nya : 5.00 minit... Lirik nie aku amik yang RR nyanyi jew... best lagu dia...suara dia pun merdu...

----Seandainya cinta ini bisa membahagiakan
Pastinya dunia ini akan ku miliki
Walau ku tidak mampu untung meluahkan
Harapan cintaku ada dihati mu

Seharusnya aku dapat diberi peluang
Untuk menyayangimu sepenuh hati
Mungkinkah kau kn terima ku seadanya
Kerna ku belum tahu kau mencintaiku

Oh sayang kini engkau perlu tahu
Ku tak ingin menjadi pemuja rahsia
Mencintaimu satu saat yang bermakna
Ku menanti lafaz cinta tiga kata

Andai kau sang pencinta wanita
Kau Pasti kan dapat melihat aku dimata mu
Jujurnya adakah kau sudah berpunya
Membiarkan hatiku dalam dilemma

Tiba waktu saat kunanti akhirnya pasti
Kau lafazkan cinta seribu pengertian
Lima mini yang ku tunggu saat bermakna
Kau kini menjadi milikku selamanya----


---Aku suke dengar lagu nie---


Tiap2 hari aku fikir, kenapa takda orang sayang kan aku, tp bile aku pikir balik aku kuat sebab org yang berada di sekeliling aku, aku tgk gmbr family aku, aku jd kuat.. aku dgr ma aku ckp, "Dila kne kuat.." tetibe aku sebak... ma,dila kuat kn... aku sejak aku meningkat usia nie... aku berada di rumah dengan ma pun xlama.. paling lama pun seminggu, masa stpm dulu aku duk asrama..lepas stpm, aku datang kerja kt KL, pd ms tue hujung tahun 2007, aku tahu ma aku xsanggup nk lepas kn aku... sb aku jew anak perempuan yang salu dgr dia cerita.. lepas kerja dlm 3 4 bulan, aku terus masuk USM.. susah nk berada di rumah... cuti sem balik... aku belajar tak susah kn ma aku, aku kerja sambilan... tetap tak mencukupi... sb jadual padat...aku sebenar nya tak suka susah kan org lain... aku lebih suka susah kn diri aku sendiri dari susah kn org lain.. dulu aku ingat lagi ms kt kampus, aku makan megi...kdg2 duit tinggal rm5.. baru aku mintak dgn ma, xpun abg long aku... aku salu kne mrh.. sb tinggal rm5 atau rm 10 bru mintak... aku salu igt pesanan abg long aku, dia ckp "kalau duit xde dah xleh nk jimat, bile byk duit lah baru bleh jimat"... aku memang boros.. hehee -

Antara 3 org abg aku,abg long paling banyak tlg n syg aku... bukan bermakna abg2 yg lain xsyg... aku xde kakak, aku ade abg jew.. so aku nie lebih suka berdikari... tp dlm ms yg sama, aku nie suke nangis.. huhuu... malu k.. >_<... aku syg sangat2 kt abg long... sape kutuk2 dia, aku pijak2 org tue.. kikikikii... aku nie garang jgak.. aku jgak ada adik lelaki 4 org, bdan diowg sume dh besar... an adik bongsu perempuan sorg... 16thun aku seorang jew perempuan dalam  7org adik beradik lelaki....tue yang buat aku lasak sikit, garang jgak lah...kot.. =P... aku syg abg long aku... aku syg ahli keluarga aku... semua perangai pelik2... tp yang penting, aku paling comel.. hehehe.. adik bongsu aku yg pompuan tue dh lasak, kulit dh hitam, cm lelaki.. hahhaaa... dh xcomel...  ukay, aku nk ckp sal abg long aku.... abg long aku jaga aku betul2, tetapi aku banyak buat salah kt dia... so aku xkn sesekali sakitkn hati dia dan lupakan dia... betapa dia jaga aku, dia jew yg salu amik berat sal aku...bg wang kt aku walau dia kekurangan wang...aku tahu dia susah ms aku belajar dulu, sb tue aku tetap bertahan untuk tamat pengajian aku... smpai sekarang dia x kawen2 lagi... aku sanggup buat apa saja demi dia... contohnya semalam, aku ontheway pergi Midvalley... aku msg dia, tnye dia kt mana, kt mid kew...dia terus koll aku... aku syg dia sangat2... dia baik n dia jaga aku... aku bertahan kt KL walau pun xde kwn nk keluar sekali...

Ukay nk tahu kenapa aku cerita sal abg long aku?? 
sebab aku ada kenal seorang lelaki nie... aku pgl dia "Encik ER"
nk kata perangai dia cm abg long aku...tp ade lah cikit2... walau pun xsama... tp ade lah sikit2 yang sama...
yang lain nya... abg long aku nie dia kenal seorang perempuan jew... tp Encik ER kenal dengan ramai perempuan... walaupun aku pikir dia sama dgn abg aku sb dia jaga aku.... tp aku kne pikir jgak..  hubungan adik beradik takkan putus walau ape cara sekalipun... tetapi dgn Encik ER... aku tak pasti... aku tak pernah jumpe dia lagi... gambar pun bukan jelas sangat... aku hanya dengar suara dia jew... so, perasaan aku tak boleh lebih-lebih... aku juga anggap dia seorang lelaki dalam mimpi ku...

Hari-hari mengeluh.. aku balik dari kerja salu penad... aku salu mengeluh, kenape.. kenape.. kenape... tp adakah aku tgk pd diri aku sendiri.. apa yang aku dh buat pada diri aku.. aku dera diri aku sendiri... aku sakiti diri aku sendiri... aku xmkn, aku suke seksa bdan aku , xmkn nasik 2hari... ini sume balasan tuk aku...aku kne redha... kini, aku sayang diri aku sangat2... aku nk berubah... berubah pd kebaikkan... aku tahu aku xde lelaki pendamping aku .. teman dikala waktu sedih n gembira aku... tp aku sendiri aku syg n gembirakan diri aku sendiri... sb tue aku putus dengan Ajey.. aku xsedih sangat... walau pun mlm2 sblm tido aku nangis... tp aku kuat.. aku kne kuat... aku tahu xkn ade sesape syg dan jaga aku sebagai seorang lelaki istimewa dlm hidup aku... tetapi... aku bahagia dan gembira dengan ape yang aku buat sekarang... ajey xmampu buat aku bahagia... dia terlalu busy dengan kerja dan kawan2 dia... dia tak kan kesah andai dia x jumpe aku... aku tahu aku mampu hilang kn rasa sayang nie kt dia... so sekarang aku sendirian... sepi tapi aku busy kn diri aku... kdg2.. kita perlu senyum walau pun kisah hidup nie sangat pahit... xde org tahu... tp biar kan orang tak tahu... 

#Lunch time.. lapo lah, dh 2 hari aku tak makan nasik.. :3 hahahaa...


-SakuraAriela-

No comments:

Post a Comment